Onze algemene huurvoorwaarden

Met het ondertekenen van een huurcontract sluit je een overeenkomst met ons. Bij deze overeenkomst hoort een aantal afspraken. Over huurbetaling bijvoorbeeld. Maar ook over het onderhoud en het gebruik van de woning, tuin, berging, garage en/of algemene ruimten. Wat verwachten wij van jou en wat kun jij van ons verwachten? Dat staat in onze algemene huurvoorwaarden.

Overzicht van alle pagina’s

Bestand downloaden

Bestand delen met iemand anders

In het bestand zoeken

Het bestand groot maken zodat je het kunt lezen

Het bestand printen

________________________________________________________________________________________________

Wij vernieuwden onze huurvoorwaarden

Gorinchem, 13-2-2025

Vanuit de wet moesten we namelijk enkele onderdelen aanpassen. De wijzigingen in de huurvoorwaarden gaan voor alle huurders per 1 maart in. Ben je het niet eens met de nieuwe huurvoorwaarden? Dan kun je onderaan deze pagina bezwaar maken.

Makkelijker leesbaar

We pasten de teksten van het huurcontract en de huurvoorwaarden aan. In makkelijke en duidelijke taal en met daarnaast een infographic, samenvatting en begrippenlijst. Want we willen dat zoveel mogelijk huurders deze voorwaarden makkelijk kunnen begrijpen.

Completer en actueel

We zorgden er ook voor dat het huurcontract en de huurvoorwaarden compleet en actueel zijn. Ze voldoen aan de eisen die vanuit de wet gesteld worden. Passen bij onze visie als woningcorporatie. En zijn aangepast aan de eisen en wensen van de huidige tijd. Hieronder zetten we op een rijtje wat we precies veranderden.

________________________________________________________________________________________________

De belangrijkste veranderingen op een rijtje

Dit pasten we aan omdat we dat zelf belangrijk vinden:

  • We verduidelijkten de informatie over:
    • de servicekosten;
    • wanneer wij iets repareren in je woning en wanneer je dit zelf moet doen;
    • veranderingen aan de woning;
    • huur opzeggen.
  • Dat je het moet doorgeven als je situatie verandert bijvoorbeeld als je gaat trouwen, gezinsuitbreiding krijgt of gaat scheiden.
  • We willen benadrukken dat een inboedelverzekering kan voorkomen dat je plotseling hoge kosten moet betalen door bijvoorbeeld brand of wateroverlast.
  • Dat je niet zomaar uw buurtgenoten filmt in verband met hun privacy.
  • Dat maximaal 50% van de tuin verhard is. We vinden het namelijk belangrijk dat regenwater goed weg kan in de tuin. Dit is beter voor het milieu en voorkomt wateroverlast.
  • Dat je geen drugs mag hebben in (de buurt van) de woning. En je geen verboden goederen of gevaarlijke stoffen in je woning bewaart.
  • Een oproep om elkaar met respect te behandelen. Ook digitaal.

Dit pasten we aan vanwege de veranderingen in de wet:

  • Duidelijkheid over wanneer we jouw woning in mogen komen zonder afspraak én met afspraak.
  • Wie de woning mag gebruiken en hoe, zodat we woonfraude kunnen voorkomen. Bijvoorbeeld dat je toestemming moet krijgen van ons als er iemand komt inwonen (poort6.nl/inwonen)
  • Dat jij je in moet schrijven bij de gemeente.
  • Dat we zorgvuldig omgaan met jouw persoonsgegevens volgens de AVG en de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming.
  • Waar je terecht kunt als je een klacht hebt of als je vindt dat wij ons als verhuurder niet aan de regels houden.

________________________________________________________________________________________________

Als je het niet eens bent met de veranderingen

Je kunt bezwaar maken tegen deze nieuwe huurvoorwaarden. Dat doe je via het onderstaande formulier. In dat geval gelden ze niet voor jou. Maar gelden de huurvoorwaarden die in jouw huurovereenkomst zijn beschreven. Wij vinden het fijn van je te horen waarom je bezwaar maakt.

Maak hieronder bezwaar

Naam (zoals in het huurcontract staat)(Vereist)
Adres(Vereist)
Laat ons weten waarom je bezwaar maakt. We vinden het fijn dit van je te horen.