Serviceabonnement

Klein dagelijks onderhoud
Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor een deel van het klein, dagelijks onderhoud in uw woning. Dat is wettelijk zo geregeld. Het gaat dan bijvoorbeeld om het repareren van lichtschakelaars, stopcontacten, scharnieren of het bijvullen en ontluchten van de cv-ketel. Om de zorg voor dit onderhoud uit uw handen te nemen, kunt u bij ons een serviceabonnement afsluiten. Voor € 4,42 incl. btw per maand (prijspeil 1 juli 2017) nemen wij het klein, dagelijks onderhoud dat normaal gesproken voor uw eigen rekening is, van u over.

Ga naar MijnPoort6 om een servciceabonnement af te sluiten.

Folder Onderhouds-ABC
Wilt u weten welk onderhoud onder het serviceabonnement valt? Bekijk dan het Onderhouds-ABC. Meldt u een reparatie via het reparatieformulier op onze website? Dan ziet u tijdens het invoeren gelijk of de reparatie voor rekening van Poort6 is of onder het serviceabonnement valt.
 


 

Wat moet ik doen als mijn centrale verwarming niet werkt?

Het is belangrijk om eerst een paar zaken zelf te controleren, namelijk of:

  • er voldoende water in de installatie zit;
  • er geen lucht in de installatie aanwezig is;
  • de waakvlam aan is;
  • de stekker van de pomp in het stopcontact zit.

Als een van deze punten de oorzaak is dat de CV niet werkt, dan zijn de reparatiekosten voor uw eigen rekening. Als er iets anders niet in orde is, dan kunt u rechtstreeks bellen met de Werkendamse Verwarmingscentrale via (0183) 50 27 55. 

Let op! Er zijn een paar uitzonderingen:

  • Woont u in complex De Binnenhof? Dan belt u voor problemen met de verwarming met Poort6 via 0183) 66 99 00.
  • Bent u huurder van een woning in de Boogflat I of II, Spartha/Athene, De Lindeborg of De Garve? Dan kunt u de storing melden bij Klimaatservice Holland via (0184) 61 39 11.
  • Huurders van een appartement in de Kop van de IJsbaan kunnen een reparatieformulier van Poort6 invullen of bellen naar ons algemene nummer 0183) 66 99 00.                              

Hoe kan ik een reparatieverzoek melden?

Meldt een reparatieverzoek online via het reparatieformulier. Of telefonisch op werkdagen tussen 08:30 tot 16:30 uur via onze servicelijn op telefoonnummer (0183) 66 99 00 (keuze 1).

Wat wordt door Poort6 gerepareerd en wat moet ik zelf doen?

In het onderstaande Onderhouds-ABC leest u wat Poort6 repareert en welke reparaties u zelf moet betalen.

Wie betaalt de kosten voor een reparatie?

In het "onderhouds ABC" ziet u wat Poort6 betaalt en welke reparaties voor uw eigen rekening zijn. 

Wie bel ik bij glasschade?

Als u glasschade heeft belt u "De Samenwerking". Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoonnummer 0800 - 022 61 00.

Let op:
Woont u in één van onderstaande complexen, dan belt u met De Glaslijn 0800- 02 05 090:

Boogflat I, Pijlstraat
Boogflat II, Pijlstraat
Willem Elsschotstraat
Jaques Perkstraat
De Wijnkoper, Bordeaux, Bourgogne, Beaujolais
Frisoflat, Voermanstraat
Binnenhof, Pijpmakerstraat
De Vier Seizoenen, Snijderstraat
De Appartementen, Vroedschapstraat
Evia
Vissersdijk 76
Kortendijk 69C

 

De aannemer heeft nog niet gebeld, wat kan ik doen?

De aannemer neemt binnen 3 werkdagen contact met u op. Als dit niet zo is, neem dan contact op met onze servicelijn via telefoonnummer (0183) 66 99 00.

Wat zijn spoedreparaties en wat niet?

Spoedreparaties zijn reparaties die absoluut niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.

Wat is spoed?

  • Verstopping van het hoofdriool
  • Lekkages van gas- en waterleidingen
  • Liftstoringen

Wat is geen spoed?

  • Druppelende kraan
  • Klemmende voor- of achterdeur
  • Afvoer die niet goed doorloopt
  • Raam dat niet goed sluit

Wat is een serviceabonnement?

Een serviceabonnement is een overeenkomst waarbij Poort6 het klein dagelijks onderhoud voor u uit handen neemt. Dit is onderhoud dat u normaal gesproken zelf moet doen. Wilt u weten welk onderhoud waaronder valt? Lees dan onze folder.

Heb ik een serviceabonnement?

Als u inlogt in MijnPoort6 kunt u bij uw gegevens over uw huurprijssamenstelling zien of u een serviceabonnement heeft.

Wat kost een serviceabonnement?

Een serviceabonnement kost € 4,42 per maand (prijspeil 1 juli 2017). De prijs wordt jaarlijks geindexeerd met de inflatie. Dit gebeurt gelijktijdig met de jaarlijkse huurverhoging.