Huurbetaling

Als u een woning huurt van Poort6, dan betaalt u daar huur voor. De huurprijs bestaat uit de kale (netto) huur en in veel gevallen ook uit servicekosten. Het bedrag dat u aan servicekosten betaalt, is een voorschot. Jaarlijks ontvangt u van ons een afrekening van de servicekosten.

Betalen via automatische incasso
U kunt de huur van uw woning op verschillende manieren betalen. Het makkelijkst is om te betalen via een automatische incasso. Maakt u nog geen gebruik van automatische incasso, dan kunt u uw betaalwijze eenvoudig online wijzigen. Log hiervoor in op MijnPoort6. U kunt uw machtiging op elk gewenst moment terugtrekken. Ook kunt u tot 56 kalenderdagen na afschrijving het incassobedrag laten terugboeken via uw eigen bank als er iets niet goed is gegaan. De huurbetaling moet uiterlijk de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Betalen via Ideal

Wilt u de huur niet automatisch laten incasseren of zelf overschrijven? Maak dan gebruik van de Ideal mogelijkheid
   in  MijnPoort6.
 

Pinnen
Op ons kantoor kunt u alleen met pin betalen. De huur moet ook dan uiterlijk op de 1e van de maand bij ons binnen zijn. Maak hiervoor wel eerst een afspraak. Contant betalen is niet mogelijk.

Ik heb betaald, maar nu krijg ik toch een herinnering. Hoe kan dat?

 

Het kan zijn dat uw betaling en onze herinneringsbrief elkaar hebben gekruisd. Als u twijfelt, kunt u contact met ons opnemen om dit na te laten kijken.

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik nu doen?

Neem op tijd contact met ons op om een oplossing te zoeken. In bepaalde situaties is het mogelijk een betalingsregeling met ons af te spreken.

 

 

Ik heb een aanmaning gehad, wat moet ik nu doen?

Het is belangrijk dat u het openstaande bedrag voor de uiterste betaaldatum betaalt. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op. In bepaalde situaties is het mogelijk om een betalingsregeling af te spreken.

 

 

Wat kan Poort6 voor mij betekenen als ik een betalingsprobleem heb?

In bepaalde situaties is het mogelijk een betalingsregeling af te spreken. Wij bieden u daarnaast de mogelijkheid om gebruik te maken van een onafhankelijke budgetcoach. Deze budgetcoach kan u advies, tips en begeleiding bieden en samen met u de financien weer op orde krijgen. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling Huurincasso via telefoonnummer (0183) 66 99 00 of gebruik het afsprakenformulier op onze website.

Ik verwacht problemen met het betalen van de huur. Kan ik daar nu al wat aan doen?

Wanneer u problemen verwacht, is het goed om op tijd contact met ons op te nemen om het probleem te bespreken en een oplossing te zoeken. Zo kunt u aanmaningen voorkomen.

Kan ik mijn huur/betalingsregeling ook contant betalen?

Nee, dit is niet mogelijk. Wij nemen geen contante betalingen aan. Wel is het mogelijk om bij ons op kantoor een pinbetaling te doen.

Wat gebeurt er als ik mijn huur niet betaal?

Neemt u geen contact met ons op en u betaalt de achterstand niet, dan is het mogelijk dat wij een deurwaarder inschakelen. De extra kosten die dit meebrengt, komen voor uw rekening.