Lees voor

Onze huurvoorwaarden

Met het ondertekenen van een huurcontract sluit je een overeenkomst met ons. Bij deze overeenkomst hoort een aantal afspraken. Over huurbetaling bijvoorbeeld. Maar ook over het onderhoud en het gebruik van de woning, tuin, berging, garage en/of algemene ruimten. Wat verwachten wij van jou en wat kun jij van ons verwachten?

Klik op onderstaande button om onze meest recente huurvoorwaarden te lezen. Let op: deze worden in 2024 bijgewerkt en zullen we dan ook op deze pagina plaatsen.

Huurvoorwaarden 2020

#WIJ vinden het belangrijk dat jij weet waar je recht op hebt als je een woning huurt en wat wij van jou verwachten

Aanvullende regels voor jouw huurcontract

We zijn samen verantwoordelijk voor goed wonen. Sinds 1 juli 2023 is daarom de Wet goed verhuurderschap ingegaan. Hierin staat onder andere waar je recht op hebt als je een woning huurt en wat wij van jou verwachten. Dit is een aanvulling op de bestaande huurvoorwaarden. Die we op deze pagina graag met jou als huurder delen.

Je huurt een woning om erin te wonen

Je woning is niet bedoeld voor andere activiteiten. Je mag je woning daarom niet zomaar gebruiken voor een bedrijf. Als wij vermoeden dat je de woning niet (meer) gebruikt om in te wonen, volgt een gesprek of een waarschuwing. Twijfelen wij of jij in de woning woont? Dan moet je zelf bewijzen dat deze twijfel onterecht is.

Er zijn verschillende soorten huurcontracten

We gebruiken bijna alleen maar vaste huurcontracten. Hier vind je hier meer informatie over.

Wij komen jouw woning alleen in de volgende gevallen binnen:
      • Bij een noodsituatie zoals een gaslek, brand of een gesprongen waterleiding op een moment dat je niet thuis bent;
      • Bij dringende werkzaamheden (onderhoud en inspecties);
      • Bij renovatiewerkzaamheden waarvoor wij je een redelijk voorstel hebben gedaan;
      • Bij werkzaamheden bij jouw buren waarvoor we jouw medewerking nodig hebben;
      • Bij een bezichtiging van jouw woning vanwege nieuwe verhuur of verkoop.

 

Als er iets stuk is aan je woning moeten wij dit oplossen

Er zijn hierop 4 uitzonderingen:

    1. Het is onmogelijk om dit op te lossen.
    2. Het oplossen is zo duur dat in alle redelijkheid niet van ons gevraagd mag worden om dit te doen.
    3. Het gaat om kleine herstelwerkzaamheden die voor je eigen rekening zijn. Welke werkzaamheden dit zijn, lees je in het Onderhouds-ABC.
    4. Er zijn hiervoor aparte afspraken met jou gemaakt. Deze afspraken zijn toegevoegd aan het huurcontract. Bijvoorbeeld als het gaat om aanpassingen die je zelf in huis hebt aangebracht of van een vorige huurder hebt overgenomen.

 

Geef het door als je niet tevreden bent 

Waar gewerkt wordt, worden weleens fouten gemaakt. Wij vinden het belangrijk op tijd van jou te horen als je ontevreden bent. Zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing. Geef je klacht door op onze website via poort6.nl/klacht. Komen we er samen niet uit? Dan lees je hier ook met welke klacht je waar terecht kan.

 

Geef door aan de gemeente als een verhuurder zich niet aan de regels houdt

Dit kan via de website van de gemeente. Ga hiervoor naar: gorinchem.nl/bouwen-en-wonen.