Wij vernieuwden ons verhuisproces
Verhuizen is een bijzondere gebeurtenis in je leven. Daar willen wij je als Poort6 zo goed en duidelijk mogelijk bij helpen. Daarom namen we afgelopen jaar ons verhuisproces onder de loep. En doen we sinds 1 januari wat dingen anders. Zodat je gaat voelen dat verhuizen bij Poort6 echt gaat over mensen en minder over stenen.
Knip tussen vertrekkende en nieuwe huurders
Het grootste verschil is dat je vanaf nu geen contact meer hebt met de vertrekkende of nieuwe huurder. “We merkten regelmatig dat het contact tussen de vertrekkende en nieuwe huurder niet lekker liep. Bijvoorbeeld bij het afspreken van overnames en het houden aan deze afspraken. Dat gaan we nu anders doen”, vertelt Pieter Rietveld, teamleider Klant & Service.
Je krijgt 1 vast contactpersoon
Wat we ook gaan veranderen is dat je vanaf nu 1 contactpersoon krijgt. “Je kunt dan al je vragen stellen aan dezelfde persoon”, gaat Pieter verder. “Zo kunnen we jou echt de aandacht geven die nodig is. En is het voor jou en ons duidelijker welke afspraken we maakten. Bijvoorbeeld over hoe je de woning achterlaat. Bij vakantie of ziekte van je contactpersoon doet natuurlijk wel een andere collega 1 of meerdere afspraken.”
“We willen jou echt de aandacht geven die nodig is tijdens een verhuizing.”
De veranderingen op een rij
Als je verhuist uit een woning merk je deze 3 verschillen:
- Woningzoekenden bekijken vanaf nu pas de woning nadat jij de sleutels hebt ingeleverd. Hierdoor krijg je geen groepen met woningzoekenden meer over de vloer als je nog in je woning woont.
- Poort6 neemt eventueel spullen van je over. Wil je bijvoorbeeld een vloer, lampen, zonwering of gordijnen in de woning laten zitten voor een volgende huurder? Dan regel je dit vanaf nu met de woonmakelaar. Hij of zij kijkt of en wat Poort6 van je overneemt. En maakt hierover met jou afspraken. Je hebt hiervoor dus geen contact meer met een nieuwe huurder.
- Er gaat een verhuisopzichter mee tijdens de voorname als je een woning al 15 jaar of langer huurt. Deze collega kijkt naar de technische staat van de woning. En beoordeelt wat de aannemer moet doen voor de nieuwe verhuur.
Als je een woning zoekt merk je deze 2 verschillen:
- Je huurt extra’s in de woning mee. In de advertentie op Woongaard zie je vanaf nu soms dat er extra’s in de woning zitten. Bijvoorbeeld een laminaatvloer. We verhuren de woning zoals je in de advertentie ziet. Voor deze extra’s hoef je niets te betalen, maar deze moet je wel zelf onderhouden. Wil je de vloer of 1 van de andere extra’s niet? Dan moet je deze er zelf uithalen en wegbrengen. Net als wanneer je een woning koopt. Bij het tekenen van het huurcontract krijg je een apart contract met daarop een overzicht met alle extra’s.
- Je stuurt ons 1 dag vóór een bezichtiging je documenten. Krijg je een uitnodiging voor een bezichtiging? Dan moet je vanaf nu op zijn laatst 1 dag voor de bezichtiging alle documenten uploaden. Zo kunnen onze woonmakelaars sneller beoordelen of ze de woning aan jou kunnen aanbieden. En ook sneller door naar een volgende kandidaat als de documenten niet compleet zijn. Of als je de woning toch niet wil.
We houden de klanttevredenheid in de gaten
Pieter: “Natuurlijk hopen we dat je het contact met ons als prettig ervaart. En dat deze veranderingen hierbij in positieve zin helpen. Of je nu je huur opzegt of een woning zoekt. Om dit te meten belt 1 van onze collega’s je aan het eind of alles goed is gegaan. En krijg je ook nog een vragenlijst van Onderzoeksbureau USP waarin je het contact met ons kunt beoordelen.”